شاید واسه افزایش درآمد خود در سال آینده برنامه ریزی کردین، ولی افزایش فروش و درآمد شما از چه منبعی به دست خواهد اومد؟ از افزایش نیروی فروش، ورود به بازارهای جدید یا نوآوری در اجناس؟ یکی از منابع بسیار خوب واسه رسیدن به مشتریان جدید، تجارت الکترونیکه. دلایل هم این گفته رو تأیید می کنه؛ در جمعه ی سیاه (Black Friday، روز بعد از شکرگزاری در آمریکا که اولین روز خرید کریسمسه) گذشته، میزان فروش بسیار پایین بود، در حالی که در دوشنبه ی سایبری (Cyber Monday، اولین دوشنبه ی بعد از روز شکرگزاری در آمریکا که روز خرید آنلاین و تخفیفای هیجان انگیزه) میزان فروش بسیار بالا بود که نشون می ده تمایل مردم به خرید اینترنتی روزبه روز زیاد می شه. در این مقاله می خوایم ۱۲ راه حل تجارت الکترونیک رو که موجب افزایش فروش و سودآوری می شه، به طور خلاصه بگیم.

۱۲ راه حل تجارت الکترونیک که سودآوری رو افزایش می ده آموزشی

 

۱۲ راه حل تجارت الکترونیک که سودآوری رو افزایش می ده آموزشی

۱. هدف قرار دادنِ بخشی از مخاطبان آنلاین

در تجارت الکترونیک باید واسه خود «قلمرو» بسازیم، یعنی واسه رسیدن به مخاطبانی که علاقه یا ویژگی مشترکی دارن، وب سایتی تعریف و طراحی کنیم. اجناس یا خدمات شما هر چی باشه، باید اول بازار جاویژه ی شرکت خود رو تعریف کنین، یعنی جایی که می تونین به شکل آنلاین و با اجناس و خدمات اختصاصی خود در اون نفوذ کنین.

۲. شخصی کردن

بازدیدکنندگان سایت شما خواهان تجربه های منحصربه فردی هستن که به نیازها و علایق اونا جواب بده. فناوری در دسترس همه قرار داره و همه می تونن اطلاعاتی رو در مورد علایق و ترجیحات تک تک خریداران به دست بیارن و یه سری از اجناس رو بسازن و هر یک از خریداران رو به شکل ای منحصربه فرد و متناسب با ترجیحات و علایق اون به خرید تشویق کنن.

۳. تولید محتوا واسه ایجاد چسبندگی

یکی از راه حلای تجارت الکترونیک موفق، استفاده از جمع سپاری محتوا واسه «چسبندگی» (Stickiness، ویژگی ای که میانگین مدت زمانی رو که هر بازدیدکننده در سایت باقی می مونه، تحت تأثیر قرار می ده) سایت واسه خریداران بالقوهه. مثلا، سایت آمازون میلیونا مصرف کننده رو با تشویق اونا به بیان نظرات شون در مورد اقلامی مثل کتاب و سی دی جذب کرد. شمام باید راه حل خاصی داشته باشین تا به مشتریان پنهون ی خود کمک کنین تا بتونن از راه جست وجو در گوگل، سایت شما رو پیدا کنن. واسه این منظور می تونین از کلمات کلیدی و متاتگا استفاده کنین و رتبه سایت خود رو در نتایج جست وجو بالا ببرین.

۴. متمرکز کردنِ مرور در اینترنت به بخشای هدف

طراحی سایت متناسب با برند و ناوبری که ساختار مناسبی داره، هنوزم از مؤلفهای اصلی واسه جذب مخاطب و تشویق اونا به بازگشت دوباره به سایت شماس. شما می تونین تجربه مرور در اینترنت کاربران در تموم پلت فرمای آنلاین رو به تجربه ای جذاب و دلنشین تبدیل کنین. مثلا اگه قصد دارین به دانشجویان کوله پشتی بفروشین، از رنگای زنده و طراحی پر زرق و برق استفاده کنین تا حسی از جوونی و سرزندگی در اونا بسازین.

۵. کامل سازی در تموم کانالای پخش

اجناس و خدمات خود رو با استفاده از روش ها و کانالای جور واجور (مثل مغازه، سایت، فروش تلفنی و چیزای دیگه ای به جز اینا) عرضه کنین و به مصرف کنندگان (از هر روش خریدی که استفاده می کنن) امکان بدین تا برند شما رو به صورتی موافق و برابر تجربه کنن، ولی کالاهایی که از راه کانالای جور واجور به فروش می رسانید، باید به اندازه ای متفاوت باشن که فرق قیمتا رو توجیه کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   علائم بلوغ زودرس چیه و چه علل و عواقبی داره؟ 

۶. سرمایه گذاری روی گوشی موبایل

۱۲ راه حل تجارت الکترونیک که سودآوری رو افزایش می ده آموزشی

تجارت بر بستر گوشی موبایل، میزان رشد هرساله ای بیشتر از ۱۳۰درصد داره. اگه پلت فرمی قوی واسه تجارت بر بستر گوشی موبایل نداشته نباشید، در طول چند سال آینده شاهد کاهش دهن باز کن درآمد خود هستین. واسه اینکه بازم بتونین با بقیه برندها رقابت کنین، باید خدماتی (مثل پیگیری وضعیت تحویل سفارش، آگاهی در لحظه، تماس با یک کلیک، نقشه ها و نمایش اطلاعات محصول) رو ارائه بدین که از راه گوشی موبایل قابل دسترسی باشن.

۷. استفاده از حمل و نقل و تدارکات

واسه موافقت یافتن با رشد، باید از تواناییای ارائه دهندگان سوم تدارکات بهره ببرین تا بتونین حجم بالایی از سفارشات پیچیده رو مدیریت کنین. لجستیک برعکس (یعنی توانایی رسیدگی به جنسای مرجوعی و مبادلات با سرعت و به شکل ای اقتصادی) به عامل فرق مهمی تبدیل شده. شما می تونین از امتیازای رقابتیِ تحویل کالا در همون روز سفارش (same-day delivery) و شبکه های فروش نوآورانه هم بهره مند باشین.

۸. اجرا تجارت از راه اشتراک ماهیانه

تجارت اشتراکی شکلای مختلفی داره. در مدل عادی اون، هر ماه یک قلم کالای ثابت واسه مشتری ارسال می شه. مدل کشف اما مدل مطلوب تریه که در اون یه جور از عضویت رو پیشنهاد می ده که تجربه مشتری از راه ارائه محصولی جدید، کم پیدا یا سفارشی، به شکل دوره ای، و تحویل در درب خونه ی مشتری بهبود پیدا میکنه.

۹. حذف واسطها

اینترنت به شرکتای کوچیک امکان می ده تا به سرعت، به تعداد خیلی از مشتریان دسترسی پیدا کنن. تولیدکنندگان مثل کارخانه ها در چین بسیار مشتاق هستن تا با برندهای کوچیک کار کنن، چون این واقعیت رو درک کردن که برندهای کوچیک چابک تر از شرکتای بزرگ هستن. اونا بیشتر از بقیه برندها، اجناس جدید رو به بازار معرفی می کنن، چون کمتر با محدود کردنایی مثل زنجیره های تأمین پیچیده روبه رو هستن.

۱۰. ارائه تجربه ای کامل در تموم کانالای پخش

اگه اطمینان پیدا کنین که دسترسی به محصول، راه حلای تبلیغاتی و تجربه برند (brand experience، روشی که به وسیله اون، برندی تو ذهن ذی نفعان شکل میگیره) در تموم کانالا (کانالای آنلاین، مغازها یا دستگاه های گوشی موبایل) موافق و برابر هستن، فروش شما زیاد می شه. شما می تونین با اجرا فناوری زنجیره تأمین طبق فضای ابری (cloud-based supply chain) کارکرد خود رو در تموم کانالا مشاهده کنین.

۱۱. انتخاب اختصاصی

انتخاب اختصاصی استراتژیه که بر «انتخاب، سازماندهی و امکان جست وجو» واسه دسته محدودی از اجناس در بخشی خاص و به شکل گسترده تمرکز داره. (مثلا ارائه شکلای جور واجور مدلا و برندهای موجود فقط واسه دوربین عکاسی). این سایتا به دلایل عمق و اصالت دسته بندیا، سختیِ یافتن اجناس در جای دیگر و قدرت جامعه مشتریان موجب می شن خرید و فروش از اون حسی از منحصربه فرد بودن داشته باشه.

۱۲. فروش جنسای فقط اینترنتی

این راه حل موجب تشکیلِ برندی منحصربه فرد می شه؛ برندی که کانال پخش اصلی اون، از راه فضای آنلاین و تجارت الکترونیکه. با ارائه کالاهایی که در جای دیگری قابل دسترسی نیستن و فروش اونا به طور مستقیم و آنلاین، کنترل خیلی بیشتری بر حاشیه ی سود خود دارین.

منبع : forbes.com

۱۲ راه حل تجارت الکترونیک که سودآوری رو افزایش می ده آموزشی

ایده خود رو به پول تبدیل کنین

۱۲ راه حل تجارت الکترونیک که سودآوری رو افزایش می ده آموزشی


۳

دسته‌ها: آموزشی